Značkový tovar
Na každom produkte a výrobku si môžme všimnúť, že má svoju značku. Známu, či menej známu, ale má. Značkou svojej firmy na produkte dáva výrobca najavo svoje ručenie za kvalitu a našu spokojnosť. V podstate s tým riskuje svoje dobré meno.
Samozrejme, existujú i značky, ktorým je kvalita ukradnutá a práve tým sú známe. No prichádzajú s podstatným lákadlom- bezkonkurenčne nízka cena.
V mnohých prípadoch zákazníci teda vsadia na túto značku, pričom sú hlavne radi, že ušetrili. Pritom však čakajú i skvelý výrobok. Lenže tak to nefunguje. Musia rátať, že dsotanú tú najmenej príťažlivú, či najmenej spolahlivú alternatívu požadovaného produktu.
Častokrát sme sa už stali svedkami situácie, ktorú teraz opíšem, no nie každý z nás si to uvedomí.
• Pri nakupovaní tých najlacnejších produktov v konečnom dôsledku prerábame, pretože tovar sa neustále kazí, alebo zostáva v podstate prakticky neuvižitý. Preto máme potrebu kupovať stále niečo nové a prerábame.
• Existuje však i druhá strana mince. Niektorý tovar je zbytočne predražený iba vďaka tomu, že značka patrí výrobcovi, ktorý je komerčný viac, ako by mal byť a zarába hlavne na vyššej, bohatšej vrstve obyvateľstva. V podstate sa snaží zarábať na týchto majetnejších občanoch a vyrába tovar hlavne pre nich. Preto sa nebojí zapýtať si niečo viac. Človek, ktorý sa svojimi prostriedkami k bohatšej vrstve neradí, no na takýchto značkách si pravidelne zakladá, len ukazuje, aký je s prepáčením hlúpy ignorant a zbytočne vyhadzuje svoje peniaze.
Z týchto dvoch bodov teda vyplýva jedniná najrozumnejšia cesta.
Kupovať produktov menej, najlepšie si určiť presne toľko, koľko v skutočnosti využijeme k našej potrobe. Tovar si vyberajme z tej strednej cenovej kategórie, ktorý nás poteší, vydrží nám a so spokojnosťou ho využijeme. Produkty zo strednej cenovej triedy nám tieto požiadavky určite naplnia v miere, v akej budeme spokoní.