Tovar

Zameranie tovaru na zákazníkov

Ako všetci určite viete výrobcovia všetkých tovarov na našom trhu majú svoju cieľovú skupinu. Bez toho by to jednoducho nešlo. Snažia sa teda svoj tovar zacieliť presne na svojich zákazníkov. Už pri prvotnom nápade vyrábať sa určuje cieľová skupina. Je to základný postup pri marketingu spoločnosti. Dokonca sa niekedy cieľová skupina určuje ešte pred tým ako sa rozhodneme, čo konkrétne budeme vyrábať.

nakupování.jpg

Uveďme si príklad. Ja ako výrobca si poviem, že samozrejme chcem maximalizovať svoj zisk. Ktorá skupina ľudí je pre mňa potenciálna? No určite tá ktorá zarába peniaze alebo tá ktorá peniaze dostáva alebo od niekoho má. Z toho nám vychádza čo? Môžeme sa zamerať na pracujúcich spotrebiteľov, čo nie je zlé ale ani dobré. Prečo? Je to jednoduché. Ak človek peniaze zarobí, viac si ich váži a uvažuje pri nákupe racionálne. My ako výrobcovia takéto správanie nechceme. Potrebujeme niekoho kto nakupuje impulzívne.

Kto to teda bude? No predsa deti! Áno toto je najlepšia cieľová skupina, pretože všetko chcú a nevedia ešte koľko práce a úsilia stojí za týmito peniazmi. Taktiež veľmi osvedčená skupina sú mladé ženy, ktoré milujú módu, trendy a kozmetické produkty. Toto je veľmi potenciálna skupina ľudí pri ktorých vieme, že si výrobky budú kupovať. Tovar by mal zaujať hneď pri pohľade a často krát nejde ani tak o kvalitu výrobku. Niekedy postačí len pekný obal.

účtenka.jpg

Výzor jednoducho predáva a to platí takmer pri všetkom. Ak je to krásne zabalené hneď nás to zaujme a priláka. Niekedy si to kúpime len kvôli baleniu a nie úžitku z tohto produktu. Je to zvláštne, no je to tak. Taký sme my ľudia a výrobcovia sa z toho môžu len tešiť. V podstate sme pre výrobcov zatriedený do istých skupín, podľa toho čo si kupujeme a aký tovar preferujeme. Je na tom postavený celý marketing predaja tovaru. Veď si to sami môžete niekedy všimnúť v obchode pri nákupoch.