Kde sa stratili idoly krásy? Alebo ich je len príliš veľa?
Všetci sme nástrojom klamu. Do našich uší sú tlačené produkty popovej kultúry, ktorá je populárna práve vďaka tomu, že ju počúvame. Ústa sú nam napchávané komerčnými produktami, ktoré sa stali ikonickými len vďaka tomu, že ich peniaze pretlačili všade. Veru, takto je to i s naším zrakom, ktorý neslúži na nič iné, než ako obeť marketingových rybárov, ktorý nám dennodenne strkajú pred tvár nové a nové návnady. Tými môžu byť rôzne obrazy – reklamy, bilboardy, letáky. Človek je tak spoločnosťou lákaný, aby si kúpil produkty, bez ktorých by sa často obišiel alebo mal možnosť pre lacnejšiu náhradu.
A ako je to s tým idolom?
Aký ošiaľ je na dennom poriadku, najmä v Spojených štátoch amerických, napr. keď vyjde nový iPhone? Ľudia sú zlákaní marketingom a neváhajú mu vrátiť peniaze za jeho produkt. A keď sa tak stane, zrazu získali svoj idol, nech je to idol krásy či technológií. Takto si plnia svoje sny. Avšak takýchto idolov je nespočet – cez počítače, strojčeky na holenie, žuvačky, chipsy, atď. – preto je čoraz náročnejšie orientovať čo i len v tejto obyčajnej konzumnej spoločnosti.
Móda sa uberá cestou konzumnej spoločnosti
Miesto rovnej súťaže a finálneho produktu, ktorý by mohol byť mementom všetkej módnej technológie a krásy sa pravidelne konajú prehliadky, kde je odprezentovaných nespočet produktov. Nesčítaní zákazníci majú prirodzene neporiadok v oblečení a nevedia, čo by pre nich mohlo byť najlepšie, najideálnejšie, a preto sa často nechajú zmiasť alternatívami z ázijských krajín.
A čo súťaže krásy?
Tieto sú dobrou prezentáciou kvality krásy, pričom je zrejmé, že výherca by sa mal stať jej idolom. Tieto súťaže sú žiaľ málo podporované a majú nízku výpovednú hodnotu. Ak vyhrá blondína s veľkým poprsím, začne sa celý svet farbiť na blond a dávať si implantáty? Nájdu sa výnimky, ale pravdepodobne nie. Teda pre ľudí sa nič nezmenilo.