Prečo sa nášmu rozbehnutému biznisu nedarí?
Biznis sa nám podarilo rozbehnúť, všetko je zrealizované a prakticky ide podľa plánu, až na jednu podstatnú vec. Finančný príjem a záujem verejnosti možno nie sú na takej úrovni, ako sme verili a očakávali. Stretneme sa tak z realitou, ktorá môže byť iná ako na papieri, či v plánoch v našej hlave. Kde teda môže byť reálna chyba, kde je ten pes zakopaný?
Nízky záujem verejnosti
To, čo považujeme za skvelé my, nemusia za skvelé považovať ostatní. Alebo aj môžu, ale necítia potrebu dať za to peniaze. Náš produkt má krásny dizajn, lákavé logo, alebo naše služby pôsobia zaujímavo ale čo z toho, keď tieto veci spoločnosť vo väčšej miere prakticky nepotrebuje? Môžu uznať našu snahu i originalitu, ale nebudú predsa kupovať to, čo nepotrebujú a zvlášť na slovenské pomery. Ešte stále ale môže existovať šanca, prerobiť náš produkt či služby štýlom, aby sme v spoločnosti nabudili pocit, že tieto veci potrebuje. Neuškodí nejaký praktický vylepšovák, aký by ľuďom určité veci zjednodušil. Ak nie sme si istí, inšpirujme sa okolím, nebojme sa potencionálnych zákazníkov i spýtať.
Problém s hotovosťou
Najobávanejší kameň úrazu, najmä pre začínajúcich podnikateľov. V hlave a na papieroch môžeme isto nosiť inovatívne a skvelé nápady, no pokiaľ sa nemôžu dostatočne zrealizovať,… škoda slov. A žiaľ vieme, že realizácia je v mnohých prípadoch možná práve na základe počiatočného investovania kapitálu. Možno náš finálny projekt dôsledkom nedostatočného, alebo zle premysleného investovania nakoniec nevyzerá tak, ako sme si ho predstavovali. Preto je veľmi dôležité zvážiť ako, kam a do čoho investovať čo najefektívnejšie tak, aby sa finálna realizácia čo najviac podobala našej predstave. Na druhej strane však treba investovať efektívne, do potencionálneho riešenia, ktoré by mohlo spoločnosť skutočne zaujať.
Chyba môže byť i v tíme
Vidinu zbohatnutia formou sympatickej činnosti má pred sebou asi každý, ale už menej ľudí pristupuje k svojej činnosti zodpovedne a naozaj snaživo. A ďalšia vec, je rozdiel či niekto prichádza s dobrými nápadmi a to, ako sa mu ich darí realizovať, či akú má o realizáciu vôbec snahu. To je ako pri televíznom prenose. Na gauči je odborníkom, oceneným trénerom, spravodlivým ekonómom a odvážnym politikom každý.